Πρόγραμμα 27ου Συνεδρίου ΕΜΕ στην Χαλκίδα 19,20 & 21 Νοεμβρίου 2010


Πρόγραμμα 27ου Συνεδρίου

Ο Δάσκαλος των μαθηματικών
■ Στην εκπαίδευση  ■ Στην έρευνα  ■ Στην κοινωνία
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ



ΩΡΑ
Παρασκευή Πρωί, 19 Νοεμβρίου 2010
900-1100
Χώρος Υποδοχής: Συνεδριακό Κέντρο Χαλκίδας
Εγγραφή συνέδρων

ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΝΑΡΞΗ
Προεδρείο: Παπαλουκάς Ιωάννης –Τυρλής Ιωάννης –Στεργίου Χαράλαμπος
1130-1230
ΕΝΑΡΞΗ
Πρόεδρος ΕΜΕ και Πρόεδρος Κεντρικής Οργανωτικής Επιτροπής
Καθηγητής κ. Καλογερόπουλος Γρηγόρης
Πρόεδρος Παραρτήματος Εύβοιας κ. Παπαλουκάς Ιωάννης
Πρόεδρος ΤΕΙ Χαλκίδας κ. Σταθαράς Ιωάννης

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΕΠΙΣΗΜΩΝ
Σεβασμιότατος Μητροπολίτης, Εύβοιας…………
Νομάρχης Εύβοιας: κ.  Αθανάσιος Μπουραντάς.
Δήμαρχος Χαλκιδέων: κ. Αθανάσιος Ζεμπίλης
Περιφερειακός Δ/ντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Ελλάδος:  Ηλίας Αργυρόπουλος.
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας: κ. Θεόδωρος Δρεμέτσικας
Βουλευτές του Νομού Εύβοιας
Εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ-Εύβοιας
Εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ
Κήρυξη έναρξης Συνεδρίου από Υπουργό Παιδείας

ΕΝΑΡΞΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΑΙΘΟΥΣΑ  A
Προεδρείο: Γ. Καλογερόπουλος-Στ. Παπασταυρίδης - Ι. Σταθαράς
12.30-13.00
Εισαγωγική Ομιλία
Καθηγητής, κ. Παπασταυρίδης Σταύρος
Πρόεδρος Επιστημονικής Επιτροπής
13.00-14.00
1η Κεντρική Ομιλία
Καθηγητής, κ. Κωνσταντίνος Δασκαλάκης
Καθηγητής Πανεπιστημίου ΜΙΤ-USA
Μαθηματικά, Πληροφορική και Θεωρία Παιγνίων στην εποχή του Ιντερνέτ
(Πρακτικά σελ.41)
14:00-14:30
Τιμητική βράβευση του Ομότιμου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών
Γεράσιμου Λεγάτου
Ομιλητές: Γ. Δονάτος – Σ. Παπασταυρίδης – Γ. Δημάκος





Παρασκευή Απόγευμα, 19 Νοεμβρίου 2010


ΩΡΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ  Α

Προεδρείο:
Μ.  Χρυσοβέργης
Μ. Μορφοπούλου
Ι. Αλεξίου
ΑΙΘΟΥΣΑ  Β

Προεδρείο:
Α. Μπακάλης
Μ. Σίσκου
Ν. Σάντας
ΑΙΘΟΥΣΑ  Γ

Προεδρείο:
Ι. Μαυρέλης
Λ. Ηλιόπουλος
Ν. Σπανός
ΑΙΘΟΥΣΑ  Δ

Προεδρείο:
Στ. Παπασταυρίδης
Σπ. Πνευματικός


16:00
16:20
ΑΠΛΑΚΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Παίζουμε μαθηματικά.

(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.459)


ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΗΛΙΑΣ-ΣΤΕΦΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ-ΓΙΑΛΑΜΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ-ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
Οι νέες τεχνολογίες και η μέθοδος project στη διδασκαλία της στατιστικής: Μελέτη εφαρμογής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
(Θ.Ε.01 - Πρακτικά σελ.245)
ΜΠΑΡΑΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΜΙΣΙΑΚΟΥΛΗ ΕΡΜΙΟΝΗ
Οι επιστημολογικές πεποιθήσεις μαθητών της Β΄ Λυκείου για τα μαθηματικά.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.670)


Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης
απαντά στις ερωτήσεις των συνέδρων


16:20
16:40
ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ- ΓΚΑΓΚΑΡΗ ΝΙΚΟΛΑΙΑ-ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΞΕΝΟΦΩΝ- ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Ο ρόλος του παραδείγματος και αντιπαραδείγματος στη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών εννοιών και η δυναμική που αναπτύσσουν αυτά στην λειτουργία της υποψίας, της υπόνοιας και της διαίσθησης στα πλαίσια της αποδεικτικής διαδικασίας.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.449)
ΓΚΟΥΓΚΟΥΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑ-
ΣΔΡΟΛΙΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
Σχολική πρακτική στα μαθηματικά: Αντιλήψεις των φοιτητών και φοιτητριών του  Π.Τ.Δ.Ε.. για τη συμβολή της στη βασική κατάρτιση των υποψηφίων δασκάλων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
(Θ.Ε.01 - Πρακτικά σελ.255)
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ-
ΜΠΕΛΕΣΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Η κριτική διδασκαλία στα Μαθηματικά μέσω των ΤΠΕ. Σενάριο μαθήματος για την Παραβολή στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Β΄ Λυκείου.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.684)
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ
Το φαινόμενο του Πορθμού
του Ευρίπου



16:40
17:00
ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ-
ΤΖΟΥΜΑΣ ΜΙΧΑΗΛ
Από το πρόβλημα των νομισμάτων, στην εξίσωση του Pell.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.468)


ΔΟΥΚΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ, ΧΙΟΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΖΥΜΠΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Παιδαγωγική κατάρτιση εκπαιδευτικών στη χρήση ψηφιακών εργαλείων. Το παράδειγμα δύο ερευνών.
(Θ.Ε.01 - Πρακτικά σελ.268)
ΝΑΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Πολυπολιτισμική τάξη:μια νέα πραγματικότητα.
.Ε.04 - Πρακτικά σελ.701)




17:00-17.15
Ερωτήσεις-Συζήτηση


17:15-17.20
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ



ΑΙΘΟΥΣΑ  Α
Προεδρείο: Δ. Λάππας-Κ.Χρίστου-Α. Φελούρης


17:20-18:20
2η Κεντρική Ομιλία
Καθηγήτρια  κ. Ευγενία Κολέζα
«Τα Μαθηματικά και ο δάσκαλος των Μαθηματικών στις προκλήσεις των καιρών»
(Πρακτικά σελ.43)



18:20
18:30
Διάλειμμα



ΑΙΘΟΥΣΑ  A
Προεδρείο:


18:30-21:00
Στρογγυλό τραπέζι
«Η Λειτουργία Του Μαθηματικού Δασκάλου Της Δ/Θμιας, Μέσα Στην Τάξη»
Εισηγητές:
Ζαχαριάδης Θεοδόσιος, (Συντονιστής) Αν. Καθηγητής Πανεπιστήμιου Αθηνών
Θωμαΐδης Ιωάννης, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Κυριακόπουλος Αντώνιος, Μαθηματικός-Συγγραφέας
Μαυρογιάννης Νικόλαος, Πειραματικό Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής Ν. Σμύρνης
Ναρδή Έλενα, School of Education, University of East Anglia, Norwich
Πόταρη Δέσποινα, Αν. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών
Τζεκάκη Μαριάννα, Καθηγήτρια Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Χρίστου Κωνσταντίνος, Καθηγητής, Πανεπιστημίου Κύπρου


Σάββατο πρωί , 20 Νοεμβρίου 2010
ΩΡΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ Α
Προεδρείο:
Δ. Δαφνής
Ε. Ζώτος
Χ. Τζαχρήστος
ΑΙΘΟΥΣΑ Β
Προεδρείο:
Ν. Ταπεινός
Π. Χριστόπουλος
Σ. Ποπωτονάσχιος
ΑΙΘΟΥΣΑ Γ
Προεδρείο:
Π. Κυράνας
Θ. Χριστοδούλου
Σ. Σπύρου
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ
Προεδρείο:
Χ. Στεργίου
08:50
09:10
ΒΟΣΚΟΓΛΟΥ ΜΙΧΑΛΗΣ
Απόψεις για τη διδασκαλία των μαθηματικών στο σχολείο.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.479)

ΖΩΙΤΣΑΚΟΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
Αντιλήψεις μελλοντικών καθηγητών μαθηματικών για ρητούς αριθμούς με διπλή δεκαδική αναπαράσταση.
(Θ.Ε.01 - Πρακτικά σελ.278)
ΝΤΡΙΑΝΚΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ
Μεταβολές εμβαδών
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.712)

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ FOROUM MATHEMATICA
09:10-09:30
ΓΙΑΣΟΥΜΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ-ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Θεωρητική προσέγγιση της έννοιας του ορίου:
η επίδραση των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.498)

ΚΑΣΙΜΑΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ-ΓΙΑΛΑΜΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ-ΣΟΦΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ
Ο αναστοχασμός ως μέσο διερεύνησης και διαφοροποίησης των αντιλήψεων νηπιαγωγών για τη διδασκαλία των μαθηματικών στο νηπιαγωγείο.
(Θ.Ε.01 - Πρακτικά σελ.291)
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ-ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ ΑΡΗΣ
Πειραματική αναζήτηση των χαρακτηριστικών της εκθετικής εξέλιξης.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.731)
09:30-09:50
ΔΕΛΗΚΑΝΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Η γεωμετρική εποπτεία στην απόδειξη αλγεβρικών προτάσεων σε περιβάλλον δυναμικής γεωμετρίας.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.509)
ΜΑΡΑΝΤΙΔΗΣ ΦΩΤΙΟΣ-ΜΑΡΑΝΤΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ
Διδακτική επάρκεια και τμήμα μαθηματικών: Τι προσφέρεται στα ελληνικά πανεπιστήμια.
(Θ.Ε.01 - Πρακτικά σελ.320)
ΠΙΤΕΡΗ ΣΟΦΙΑ- ΓΚΙΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Έρευνα για την εφαρμογή της ψηφιακής τάξης στα γυμνάσια κατά το σχολικό έτος 2009-2010.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.547)

09:50-
10.05
Ερωτήσεις-Συζήτηση
10:05-10.10
Διάλειμμα

ΑΙΘΟΥΣΑ  Α
Προεδρείο:  Π. Σύψας -Β. Παπαντωνίου-–Ε. Αυγερινός
10:10-11:10
3η Κεντρική Ομιλία
Καθηγητής κ. Ναρδή Έλενα
«Δραστηριότητες Συγκεκριμένων Καταστάσεων και Συνεντεύξεις ως εργαλεία για τη διερεύνηση των αντιλήψεων και γνώσεων του καθηγητή των Μαθηματικών: Παραδείγματα από την Άλγεβρα και την Ανάλυση ».
(Πρακτικά σελ.66)

11.10-11.20
Διάλειμμα
ΩΡΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ Α’
Προεδρείο:
Κ. Βαγενάς
Π. Στεφανής
Αθ. Μπεληγιάννης
ΑΙΘΟΥΣΑ Β’
Προεδρείο:
Δ. Βαρόπουλος
Στ. Αλαφάκη
Κ. Ευλιάτης
ΑΙΘΟΥΣΑ Γ
Προεδρείο:
Μ. Κρητικός
Α. Μαλαφέκας
Ακ. Δερβετζή
ΑΙΘΟΥΣΑ Δ
Προεδρείο:
Χρ. Αθανασιάδης
Ν. Παπαναστασίου
11:20-11:40
ΔΕΛΙΓΚΑΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ
Μια περίπτωση μελέτης της συμπεριφοράς των δυο φυλών στο πλαίσιο της αξιοποίηση ενός εκπαιδευτικού λογισμικού στα μαθηματικά της Β/βαθμιας Εκπ/σης.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.519)
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ- ΤΖΟΥΜΑΣ ΜΙΧΑΗΛ
Κωνικές τομές. Πηγή έμπνευσης για την κατασκευή προβλημάτων της Ευκλείδειας Γεωμετρίας.
(Θ.Ε.01 - Πρακτικά σελ.331)
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
Μαθηματικά και διαδίκτυο.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.721)
ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ
Ομοιογενοποιηση εξισώσεων τύπου maxwell.
11:40-12:00
ΔΟΡΤΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Ο κανόνας, ο διαβήτης και το εικονικό περιβάλλον των σύγχρονων λογισμικών.

(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.530)

ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
Ποσοδεικτικές προτάσεις και θέματα του τύπου:
Σωστό- Λάθος.

(Θ.Ε.01 - Πρακτικά σελ.304)
ΠΛΑΤΑΡΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Η διδακτική αξιοποίηση του λογισμικού Sketchpad στην διδασκαλία των Γεωμετρικών Απεικονίσεων στο επίπεδο.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.755)
ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
Προτυποποίηση προβλημάτων με παραβολικές μερικές διαφορικές εξισώσεις.
12:00-12:20
ΖΑΦΕΙΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ-ΚΟΥΤΣΟΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
Το λάθος είναι ανώτερο της τέχνης.

(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.542)

ΠΑΣΧΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ- ΒΛΑΧΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
Η επιμόρφωση του δασκάλου των μαθηματικών-συγκριτική παρουσίαση προγραμμάτων επιμόρφωσης σε χώρες της Ευρώπης.
(Θ.Ε.02 - Πρακτικά σελ.347)
ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ- ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
Μνημονικοί κανόνες διάκρισης μεταξύ σχέσης και συνάρτησης. Έρευνα σε μαθητές της Γ Λυκείου.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.779)
ΔΑΣΣΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Επίλυση γραμμικού ομογενούς συστήματος ν-τάξης
12:20-12:40
ΚΕΙΣΟΓΛΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
Διδακτική προσέγγιση των ιδιοτήτων μιας συνάρτησης μέσω της έννοιας του πρότυπου (pattern) με χρήση ψηφιακής τεχνολογίας.

(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.550)
ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ- ΣΚΛΑΒΟΥ ΕΛΕΝΗ
Οι μαθηματικοί χθες, σήμερα, αύριο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

(Θ.Ε.03 - Πρακτικά σελ.434)

ΣΚΟΥΦΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ-ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ
Διδακτικές προσεγγίσεις του απειροστικού λογισμού με χρήση της ιστορίας.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.765)

12:40-13:00
ΚΕΡΑΣΑΡΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Τα πιστεύω του δάσκαλου για τα μαθηματικά και το σχολείο και οι επιπτώσεις στους μαθητές.

(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.561)
ΔΗΜΟΥΛΑΣ ΚΩΣΤΑΣ –ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ ΘΩΜΑΣ- ΒΑΪΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
Η στενή σχέση της δημοκρατίας με τα  μαθηματικά. Η μεταξύ της αλληλεπίδραση.

(Θ.Ε.03 - Πρακτικά σελ.369)
ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡΟΥΛΑ-
ΧΑΒΙΑΡΗΣ ΠΕΤΡΟΣ- ΚΟΤΑΡΙΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
Κοινωνιο-πολιτική προσέγγιση της σχέσης αναλυτικό πρόγραμμα – σχολικό εγχειρίδιο –σχολική τάξη των μαθηματικών: Μια μελέτη περίπτωσης.

(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.790)

13:00-13:20
ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ – ΗΡΑΚΛΕΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΠΙΠΙΝΟΣ ΣΑΒΒΑΣ
Κατανόηση του γεωμετρικού ορισμού των κωνικών τόμων με τη βοήθεια των ΝΤ.

(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.573)
ΚΟΛΕΖΑ ΕΥΓΕΝΙΑ-ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Οι βιογραφίες στα εγχειρίδια των μαθηματικών του Γυμνασίου.

(Θ.Ε.03 - Πρακτικά σελ.382)

ΣΤΑΜΕΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Μαθηματικά Α’ Γυμνασίου, blog και ψηφιακές κοινότητες μάθησης, ένα πείραμα.

(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.801)

13:20-13:30

Ερωτήσεις-Συζήτηση
13:30-13:35
Διάλειμμα

ΑΙΘΟΥΣΑ Α’

Προεδρείο: Στ. Ανδρεαδάκης -Γεώργιος Δημάκος – Ν. Παπαναστασίου
13:35-14:35
4η Κεντρική Ομιλία
Καθηγητής κ. Πνευματικός Σπυρίδων
«Στο πνεύμα της Πληροφορικής: Από τη Λογική του Αριστοτέλη στη λογική του Η/Υ».
(Πρακτικά σελ.106)

15:00-16:00
ΑΙΘΟΥΣΑ  Δ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ




















Σάββατο απόγευμα. 20 Νοεμβρίου 2010
ΩΡΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ Α’
Προεδρείο:
Μ. Μορόγλου
Κ. Ρουμελιώτης
Ελ. Παπαγεωργίου
ΑΙΘΟΥΣΑ Β’
Προεδρείο:
Σ. Αμαραντίδης
Κ. Παπαδόπουλος
Δ. Ιωάννου
ΑΙΘΟΥΣΑ Γ
Προεδρείο:
Γ. Αποστολόπουλος
Ε. Πισχινάς

ΑΙΘΟΥΣΑ Δ
Προεδρείο:
Β. Αγγελόπουλος Μ. Τζεκάκη

16:00-16:20
ΜΑΡΙΝΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
Κάντε έρωτα όχι μάθημα.

(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.640)

ΜΙΜΑΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ- ΡΑΛΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ- ΣΑΛΛΙΑΡΗΣ Ι.ΠΑΝΤΕΛΗΣ
Μαθηματικό εργαστήρι και διάφορες εναλλακτικές συνιστώσες στη Διδασκαλία των Μαθηματικών.
(Θ.E.03 - Πρακτικά σελ.394
ΣΩΤΗΡΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ-ΜΑΛΛΙΑΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Η χρησιμότητα της αναλυτικής επεξεργασίας και μετάφρασης των μαθηματικών σχημάτων.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.811)



Οι κεντρικοί ομιλητές
ΚΟΛΕΖΑ Ε.,
ΝΑΡΔΗ Ε.,
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΠ.
Απαντούν στις ερωτήσεις των συνέδρων

16.20-16.40
ΚΟΣΥΒΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Η παιδαγωγική τους έκπληξης με μαθηματικά παράδοξα στο Λύκειο.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.584)

ΠΙΤΤΑΛΗΣ ΜΑΡΙΟΣ-ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΣ – ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΕΛΛΑ
Μοντέλο αξιολόγησης τους πρόθεσης των καθηγητών να χρησιμοποιήσουν το cabri στη διδασκαλία τους γεωμετρίας.

(Θ.E.03 - Πρακτικά σελ.418)
ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ-ΚΑΜΠΟΥΡΙΔΗ ΒΑΡΒΑΡΑ-ΜΠΑΡΤΖΑΚΛΗ ΜΑΡΙΑΝΝΑ
Η εξέλιξη τους γνώσης μιας εκπαιδευτικού κατά τη διδασκαλία τους κατασκευής προβλήματος.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.489)
16.40-17.00
ΚΟΥΛΕΤΣΗ ΕΙΡΗΝΗ
Το μοντέλο τους ζυγαριάς και η χρήση τους από τους Καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία τους έννοιας τους εξίσωσης.

(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.601)

ΒΕΡΥΚΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ
Μελέτη μαθήματος μαθηματικών: μια καινοτόμος πρακτική για την βελτίωση τους διδασκαλίας των μαθηματικών.
(Θ.E.05 - Πρακτικά σελ.871)


ΤΣΙΑΝΤΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣΣΑΛΤΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣΠΕΤΑΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ –MESUT TABUK
Η διδασκαλία των μαθηματικών τους σχολής τεχνολογικών εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.822)
Μια διδακτική προσέγγιση
Από το Λήμμα του Sperner στην ισορροπία Nash ο
Κ. Ανδριόπουλος
Γ.  Διγενή
Α. Μαυρομάτης
17.00-17.20
ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
Φύλλα εργασίας για τα μαθηματικά τους Β΄ Γυμνασίου.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.614)

ΒΕΡΥΚΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ
Ο δάσκαλος ως ερευνητής και ως σχεδιαστής διδακτικού υλικού: Μια μελέτη περίπτωσης.
(Θ.E.05 - Πρακτικά σελ.589)

ΤΣΙΛΙΚΑ ΚΥΡΙΑΚΗ-ΚΕΛΕΠΕΣΗ ΕΥΓΕΝΙΑ
Τα μαθηματικά τους μέσης εκπαίδευσης με χρήση νέων τεχνολογιών. Εφαρμογές του ελευθέρου πακέτου υπολογιστικής άλγεβρας xcas στην Α΄ Γυμνασίου.
(Θ.Ε.04 - Πρακτικά σελ.835)
17:20-17:30
Ερωτήσεις-Συζήτηση
17:30-17:40
Διάλειμμα

ΑΙΘΟΥΣΑ Β’
Προεδρείο:
17:40-21:00
Στρογγυλό τραπέζι
«Παιδεία-Κοινωνία»
Εισηγητές:
Παπασταυρίδης Σταύρος,(Συντονιστής) Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
Αγγελόπουλος Ευγένιος, Καθηγητής Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου,
Κολέζα Ευγενία, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πατρών
Μαρίνης Στυλιανός, καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Μερκούρης Στυλιανός, Διευθυντής Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΥΠ ΔΒΜΘ
Φερεντίνος Σπυρίδων, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Χρονοπούλου Αγγελική, Διδάσκουσα (ΠΔ 407) στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ― Υπεύθυνη ύλης του επιστημονικού περιοδικού «Σύγχρονη Εκπαίδευση»

Κυριακή Πρωί, 21 Νοεμβρίου 2010

ΩΡΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ  Α
Προεδρείο:
Α. Τριαναταφύλλου
Β. Αθανασίου
Ι. Δαμιανός
ΑΙΘΟΥΣΑ  Β
Προεδρείο:
Κ. Σάλαρης
Κ. Λάμπρου
Απ.. Μπεληγιάννης
ΑΙΘΟΥΣΑ  Γ
Προεδρείο:
Μ. Μπάκουλη
Ε. Πετράκης
Ε. Δρόσου
ΑΙΘΟΥΣΑ  Δ
Προεδρείο:
Ε. Κόττα
Β. Σεβρογλου

10:20-10:40
ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ
Κάθε λύση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.

(Θ.E.04 - Πρακτικά σελ.632)
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
Γνωσιακή επιστήμη των μαθηματικών! Μια νέα επιστήμη; Η εννοιολογική μεταφορά στα μαθηματικά.

(Θ.E.06 - Πρακτικά σελ.936))
ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡΟΥΛΑ-
ΚΟΤΑΡΙΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
-ΧΑΒΙΑΡΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
Εθνομαθηματικες ιδέες, τεχνικές του δράματος και webquest: καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία τους γεωμετρίας στο Λύκειο.

(Θ.E.06 - Πρακτικά σελ.973)


MEΓΑΛΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ
Όρια, φράγματα, σημεία συσσώρευσης και αλλά επικίνδυνα πράγματα.

10:40-11:00
ΜΠΑΚΑ ΠΑΝΩΡΕΑ
Μαθηματικά και παραστατικές τέχνες.

(Θ.E.04 - Πρακτικά σελ.660)

ΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
Το «πρόβλημα» της εκπαίδευσης των ταλαντούχων μαθητών στα Μαθηματικά.

(Θ.E.06 - Πρακτικά σελ.962)

ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΜΑΝΩΛΗΣ-ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Ένα πλαίσιο μέτρησης απόδοσης με χρήση μετασυνόρου για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων διαφορετικών ομάδων.
(Θ.E.06 - Πρακτικά σελ.914)
ΜΠΑΤΕΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Μερικές νέες παρατηρήσεις πάνω στο πείραμα του χαρταετού: Οι επιλογές του δασκάλου.

11:00-11:20
ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ ΕΥΓΕΝΙΑ- ΣΠYΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Η εύρεση τους κανόνα με την τεχνική διδασκαλίας παιχνίδι των ρόλων.
(Θ.E.04 - Πρακτικά σελ.845)
ΠΑΤΣΙΟΜΙΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΕΜΒΑΛΩΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ-
Η ανάπτυξη τους γεωμετρικής σκέψης των μαθητών μέσω μιας «δυναμικής» επανεφεύρεσης.

(Θ.E.06 - Πρακτικά σελ.885)
ΠΛΕΡΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ
Δυσαριθμησία: Η πολυδιάστατη δυσκολία στην κατανόηση των μαθηματικών.

(Θ.E.06 - Πρακτικά σελ.950)


ΣΚΟΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ Κ.- ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ Χ.-ΣΕΒΡΟΓΛΟΥ Β
Επιλυσιμότητα του προβλήματος  σκέδασης ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων για μεικτές  συνοριακές συνθήκες σε χειρόμορφο περιβάλλον.

11:20-11:40
ΜΑΤΣΟΥΚΑΡΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
Η εισαγωγή τους ελληνικής μεθόδου τους εξισώσεις.
(Θ.E.04 - Πρακτικά σελ.651)
ΖΥΓΟΥΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
Η τεχνολογία στην υπηρεσία των μαθηματικών: διαδραστικοί πίνακες.
(Θ.E.06 - Πρακτικά σελ.898)
ΟΡΦΑΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Τι να τα κάνουμε αυτά τα μαθηματικά, ρε δάσκαλε;

(Θ.E.06 - Πρακτικά σελ.926)



11:40-12:00
ΠΕΤΡΟΠΟYΛΟΥ ΓΕΩΡΓIΑ
Οι οπτικές αναπαραστάσεις των εννοιών τους ανάλυσης στο σχολικό εγχειρίδιο τους Γ΄ Λυκείου.
(Θ.E.03 - Πρακτικά σελ.406)

ΣΤΟΓΙΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
Η καινοτομία στην εκπαίδευση και η διαχείριση τους από τους εκπαιδευτικούς.
(Θ.E.06 - Πρακτικά σελ.991)
ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ
Απόδειξη του (l.t.f) όταν ν=3
(Θ.E.06 - Πρακτικά σελ.985)



12:00
Λήξη εργασιών Συνεδρίου


ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ (Θ.Ε.)
01. Ενδοπανεπιστημιακή εκπαίδευση των δασκάλων των Μαθηματικών
02. Δια Βίου Εκπαίδευση των δασκάλων των Μαθηματικών
03. Ο ρόλος του δασκάλου των Μαθηματικών στις εκπαιδευτικές αλλαγές
04. Ο δάσκαλος των Μαθηματικών στο περιβάλλον της τάξης
05. Ο κοινωνικός ρόλος του δασκάλου των Μαθηματικών
06. Ο δάσκαλος των Μαθηματικών απέναντι στους νέους όρους εκπαιδευτικής πολιτικής












Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)