Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία τοποθετείται επίσημα στην μετατροπή των Μαθηματικών σε μάθημα ....επιλογής!

Η θέση της ΕΜΕ για την πολιτική επί των Μαθηματικών στην Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Προς
την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
κα Άννα Διαμαντοπούλου

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

Πρόσφατα βιώσαμε την ατεκμηρίωτη και απαράδεκτη απόφαση του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη μείωση και περικοπή της ύλης των Μαθηματικών. Στα τεκταινόμενα υπάρχει η σαφής πρόθεση του Υπουργείου, να καταστήσει τα Μαθηματικά επιλεγόμενο μάθημα για μεγάλο μέρος του Λυκειακού πληθυσμού, πράγμα που οδηγεί σε υποβαθμισμένο επίπεδο Μαθηματικών γνώσεων πάρα πολλών μαθητών και στην αντίστοιχη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Μαθηματικών.
Όλα τα παραπάνω βρήκαν και θα βρουν την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε.) σθεναρά αντίθετη Τα Μαθηματικά πέραν της φιλοσοφικής τους διάστασης, που είναι συμβατή με τις πολιτισμικές καταβολές και την κουλτούρα του Έλληνα, αποτελούν την πλέον κατάλληλη γλώσσα για την κατανόηση και μελέτη άλλων επιστημονικών περιοχών. Πιστεύουμε ότι με τις προτεινόμενες αλλαγές και περικοπές δεν επιτυγχάνεται ο στόχος παροχής συγκροτημένης και αναβαθμισμένης Μαθηματικής Παιδείας στον πολίτη.
    Η Ε.Μ.Ε. υποστηρίζει πάγια τον αναβαθμισμένο ρόλο των Μαθηματικών τα οποία μαζί με τη Γλώσσα και τις Φυσικές Επιστήμες πρέπει να αποτελούν τον κορμό των Προγραμμάτων Σπουδών και να εφοδιάζουν τους μαθητές με το αναγκαίο εννοιολογικό και πολιτισμικό υπόβαθρο.
    Σε αυτό το πλαίσιο βασικές μας προτάσεις είναι:
Πεντάωρη εβδομαδιαία διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό, στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και στην 1η Λυκείου με στόχο τη βελτίωση του μαθηματικού επιπέδου γνώσεων των μαθητών.
Για τις τάξεις Β και Γ Λυκείου προτείνεται η διδασκαλία δυο επιπέδων Μαθηματικών: Α επίπεδο -4 ώρες υποχρεωτικές για όλους τους μαθητές, Β επίπεδο-7 ώρες διδασκαλίας.
    Η Μαθηματική εταιρεία υποστηρίζει ότι δεν θα πρέπει στα πλαίσια της όποιας διεθνούς εναρμόνισης και επιταγών, να απεμπολήσουμε τον όλως ιδιαίτερο χαρακτήρα της Παιδείας μας σχετικά με τα Μαθηματικά, ο οποίος και επιβραβεύεται από την ποιότητα των αποφοίτων μας που διαπρέπουν παγκοσμίως στις Θετικές Επιστήμες και αυτό παρά το μικρό πληθυσμό της χώρας.
    Η Ε.Μ.Ε. με τις παρεμβάσεις της, τις εκδόσεις της και τα Συνέδριά της βρίσκεται πάντα δίπλα στο μαχόμενο μαθηματικό, στους μαθητές και τις μαθήτριες και συμβάλλει στην αναβάθμιση των Μαθηματικών Σπουδών.
    Η Ε.Μ.Ε. προτείνει για το μέλλον και την υφή της Μαθηματικής Παιδείας να κληθούν να συμβάλλουν διακεκριμένοι Μαθηματικοί όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης με ευρύτατες γνώσεις στο αντικείμενο και δηλώνει ότι είναι πρόθυμη να συμβάλει με επεξεργασμένες θέσεις σε όποια σοβαρή προσπάθεια κληθεί θεσμικά να συμμετάσχει.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Ο Πρόεδρος




Καθηγητής Γρηγόριος Καλογερόπουλος
Ο Γενικός Γραμματέας




Ιωάννης Τυρλής



ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79   ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 - 3617784 - Fax: 3641025
e-mail : info@hms.gr
www.hms.gr
*
GREEK     MATHEMATICAL      SOCIETY
34, Panepistimiou (Εleftheriou Venizelou) Street
GR.  106 79 - Athens - HELLAS
Tel. 3616532 - 3617784 - Fax: 3641025
e-mail : info@hms.gr
www.hms.gr


Αθήνα 28 Ιανουαρίου 2011
Αρ. πρωτ. 14527/28-1-2011

Προς
την Υπουργό Εθνικής Παιδείας Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
κ. Άννα Διαμαντοπούλου.

ΘΕΜΑ:ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

    Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας μελέτησε το «Κείμενο Διαβούλευσης για την έναρξη διαλόγου» του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και συμφωνεί καταρχήν στην ανάγκη ύπαρξης διαρθρωτικών αλλαγών στο ήδη ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Εκτιμούμε ότι το βασικό αυτό πλαίσιο λειτουργίας στα 28 χρόνια της εφαρμογής του έδωσε πολλά θετικά στοιχεία. Δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε κάποια αρνητικά φαινόμενα που παρουσιάστηκαν και εμπόδισαν τη διαμόρφωση συνθηκών αποτελεσματικής οργάνωσης και διοίκησης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Άλλωστε τις ίδιες αδυναμίες παρουσιάζει γενικότερα η άσκηση διοίκησης στη χώρα μας.
Αυτές οι δυσλειτουργίες αλλά και οι αλλαγές των κοινωνικών συνθηκών είναι προφανές ότι οδηγούν στην αναγκαιότητα αλλαγών και μεταρρυθμίσεων στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Οι αλλαγές αυτές πιστεύουμε ότι θα πρέπει να διαπνέονται από δυο βασικές αρχές: Το σεβασμό και την προστασία του δημόσιου χαρακτήρα των Πανεπιστημίων και την κατοχύρωση της αυτοδιοίκησής τους, με κοινωνική λογοδοσία και διαφάνεια για κάθε πράξη διοίκησής τους.
Το προτεινόμενο από το Υπουργείο Συμβούλιο Διοίκησης ως όργανο διοίκησης των ΑΕΙ μιμείται εν μέρει ξένα μοντέλα, τα οποία όμως βασίζονται σε διαφορετικές παραδόσεις και νοοτροπίες στις χώρες που εφαρμόζονται με κίνδυνο να οδηγήσει σε δυαρχία και να δυσκολέψει υπερβολικά τη διοίκηση.
Η Σύγκλητος θα πρέπει να παραμείνει το ανώτατο ακαδημαϊκό όργανο και όργανο διοίκησης του Πανεπιστημίου με ολιγομελή σύνθεση και ο Πρύτανης να εκλέγεται από την ακαδημαϊκή κοινότητα.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία καταδικάζει τα φαινόμενα συκοφάντησης του ελληνικού πανεπιστημίου, που παρουσιάζονται καθημερινά μέσα από αρνητικά δημοσιεύματα, βασισμένα σε επιμελώς επιλεγμένα στοιχεία, και θεωρεί ότι μια δημόσια διαβούλευση για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση επιβάλλεται να προσανατολίζεται στη δημιουργία ενός Πανεπιστημίου δημόσιου, αυτόνομου, ποιοτικού, με προτεραιότητα την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου, σύμμαχο στη δια βίου μάθηση και άρρηκτα συνδεδεμένο με την ελληνική κοινωνία και σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, χωρίς όμως να παραβλέπει τις διεθνείς επιστημονικές και κοινωνικές εξελίξεις.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Ο Πρόεδρος





Καθηγητής Γρηγόριος Καλογερόπουλος
Ο Γενικός Γραμματέας





Ιωάννης Τυρλής

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)