Η Δημοσίευση για τις μελέτες περίπτωσης των υποψηφίων διευθυντών Σχολικών μονάδων και κάποια εύλογα ερωτήματα, (Από το Αλφαβήτα)




Η Δημοσίευση για τις μελέτες περίπτωσης των υποψηφίων διευθυντών Σχολικών μονάδων και κάποια εύλογα ερωτήματα.
Του Γιάννη Π. Πλατάρου
Μαθηματικού
Το Υπουργείο προσφυώς δημοσίευσε την περιγραφή των καταστάσεων πάνω στις οποίες θα κληθούν να απαντήσουν οι υποψήφιοι Διευθυντές Σχολικών μονάδων. Άλλο να έχεις 300 υποψήφιους και άλλο 30.000 Και μόνο λόγω αριθμητικής σχέσης-αναλογίας, αυξάνονται αναλόγως οι κίνδυνοι για κάποιο απευκταίο παρατράγουδο. Κατά την γνώμη μας καλά έκανε το Υπουργείο, ανεξαρτήτως των  λόγων που υπαγόρευσαν αυτή του την ενέργεια. Να δούμε όμως και τις παρενέργειες:
Παλαιά (δηλ. το περασμένο καλοκαίρι που εφαρμόσθηκε ο ίδιος νόμος από το ΚΥΣΔΕ για την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης) το σκηνικό είχε διαμορφωθεί ως εξής: Ο υποψήφιος επέλεγε φάκελο ο οποίος ανοίγετο παρουσία του και ελάμβανε το θέμα το οποίο προετοίμαζε σε παρακείμενο καμαράκι του ΥΠΔΒΜΘ, επί δεκάλεπτο. Τώρα τι θα γίνεται; Υπάρχουν κοντά 200 περιγραφές περίπτωσης, για τις οποίες θα μπορεί να συμβουλευθεί κάποιος  κάποιες σημειώσεις του; Θα απαγορεύονται; Αναζήτηση σε κινητό (μέσω διαδικτύου ή και βάσης δεδομένων) στο ίδιο το κινητό; Πόσο νόημα έχει η προετοιμασία πλέον; Πώς θα αποφευχθούν τα γνωστά σκονάκια;  Βεβαίως οι συνεντευκτές, μπορούν να ρωτήσουν οτιδήποτε παράπλευρο στην ημιδομημένη αυτή μορφή της συνέντευξης και να συμπεράνουν περί των γνώσεων και της προσωπικότητας του συνεντευξιαζομένου.  Νομοτελειακά λοιπόν, το κέντρο βάρους θα μετατοπιστεί από την «πρώτη σωστή απάντηση» πάνω στην μελέτη περίπτωσης και θα βαρύνει το μέρος της προσωπικότητας που θα προκύψει από τις παράπλευρες ή διευκρινιστικές ερωτήσεις πάνω στην περίπτωση, όπως και στα μη μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων, όπως προβλέπει ο νόμος.
Εικάζουμε, ότι αυτό θα είναι ελαφρώς υπέρ της μη αδικίας των υποψηφίων υπό την έννοια ότι θα είναι δύσκολο να αποτύχουν παταγωδώς (και άρα να λάβουν κάτω του ημίσεως της κλίμακος βαθμολογίες) αλλά από την άλλη θα έχουμε –ενδεχομένως- αρκετές δικαστικές προσφυγές και λόγω της πέραν της συνεντεύξεως αιτίας, ότι κατά την μοριοδότηση των σταθερών μορίων κυκλοφόρησαν αντιφατικές εγκύκλιοι από το Υπουργείο, οι οποίες ρυθμίζουν διαφορετικά τα μόρια για τον ίδιο νόμο (3848/10) όταν μόλις πέρυσι το καλοκαίρι είχαν υπάρξει διαφορετικές (σωστές και απολύτως σύννομες) ρυθμίσεις.

Σε κάθε περίπτωση, όταν εκπίπτουν δικαστικά πίνακες οι αναστατώσεις είναι τεράστιες επί δικαίων και αδίκων και πρέπει να αποφευχθούν, έστω και την τελευταία στιγμή! Μόνο η ίδια η κα Υπουργός μπορεί να ανακαλέσει πλέον την διαβόητη εγκύκλιο που «διευκρινίζει» ότι μοριοδοτούνται οι επιμορφούμενοι και όχι οι ….επιμορφωτές!

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ίσως έχει κάποιον ( ανομολόγητο;) λόγο το Υπουργείο γιαυτό. Και στις προ-προηγούμενες κρίσεις (2002) δεν μου δόθηκαν τα μόρια της επιμόρφωσης στις ΤΠΕ Α' επιπέδου διότι ήμουν επιμορφωτής αλλά δεν είχα πιστοποίηση επιμορφούμενου.
Γιάννης Α.
Ο χρήστης Γιάννης Πλατάρος είπε…
Είμαι πάρα πολύ απογοητευμένος από την Ομοσπονδία που δνε έχει προτείνει δεκάδες χρόνια τώρα (!) ένα σοβαρό επιστημονικό τεκμηριωμένο σύγχρονο πλαίσιο αποτίμησης των μετρήσιμων μορίων. Η αναλογία μετρήσιμων και συνέντευξης είναι μια πολιτική επιλογή. (Δεν θα έπρεπε, αλλά έτσι έχει «καθιερωθεί») Στο πλαίσιο όμως των αντικειμενικών μπορούσε να γίνει σοβαρή δουλειά. Βέβαια, αν αρχίσεις να ξύνεις τα προσόντα προσκρούεις διαρκώς σε αντισυνταγματικότητες. Δεν είναι μόνο το Β΄επίπεδο που δεν προσφέρεται σε όλους. ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΑ! (Αν τα βάλλεις στο μικροσκόπιο) Οπότε μπορεί κια να κάνει καλά η ΟΛΜΕ που δνε ασχολείται, αν και το νυν μπάχαλο δεν είναι αποδεκτό. Και για να είμαι αντικειμενικός και συνεπής, οφείλω να παραδεχθώ, ότι παλιότερα υπήρχε «περισσότερο χάος» (Με την έννοια της ....εντροπίας συστήματος!)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)