Σωστές απαντήσεις σε λανθασμένα διατυπωμένες ερωτήσεις (και ανέκδοτο και σχολιασμός)

Δεκάδες οι διδακτικές οδηγίες για τον τρόπο εισαγωγής των ερωτήσεων σε εξετάσεις. Μάλιστα ένα βιβλίο της εποχής της μεταρρύθμισης Αρσένη (αλήστου μνήμης!) είχε καταλόγους με δεκάδες ρήματα εισαγωγής ερωτήσεων (πολύ καλή δουλειά!) και βέβαια εστίαζε, στο ότι οι έρωτήσεις αν απαντώνται λογικά, πρέπει να λαμβάνουν το σύνολο της βαθμολογίας. Δηλ. Αν στην ερώτηση «Τι γνωρίζετε για την στάση του Νίκα»  Αν ο μαθητής απαντήσει μία από τις παρακάτω δυνητικές απαντήσεις , θα πρέπει να εκληφθούν ως σωστές:
1.«Δεν μου άρεσε η άκαμπτη στάση του Δημάρχου στα τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, αφού και δεν άλλαξε  γνώμη και επιτέθηκε λαύρος κατά της μείζονος αντιπολίτευσης του  Δήμου.....κ.ο.κ.» 
2. Είναι μετά την στάση Κανάρη στην Καλαμάτα και ανεβοκατεβαίνει καθημερινώς πολύς κόσμος στο Υπεραστικό λεωφορείο που εξυπηρετεί!
3. Νομίζω, ότι η στάση του με το να διαφημίζει «βλέπεις ΝΙΚΑΣ είναι καλό» προάγει συνήθειες κακής διατροφής με αλλαντικά....
4. Όντως ο κ. Νίκας είναι ένας ευσταλής Δήμαρχος και φημίζεται για την κορμοστασιά του.....
5. Ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω τι δουλειά έχει ο κ. Δήμαρχος Νίκας με τον θεσμό της βασιλείας, αφού κάθε τόσο ακούγαμε στην εκκλησία «Νίκας τοις Βασιλεύσει κατά βαρβάρων δωρούμενος και το σον φυλάττων δια του σταυρού σου πολίτευμα...»
Υποτίθεται, ότι πρέπει να διατυπώνουμε ΣΑΦΕΙΣ ερωτήσεις που να επιδέχονται σαφή απάντηση. Στο «τι γνωρίζετε για .....» η απάντηση «ΤΙΠΟΤΑ!» όταν είναι ειλικρινής πρέπει να πάρει το σύνολο της βαθμολογίας ή να επαναδιατυπωθεί σωστά. Φυσικά, καμία βελτίωση δεν έχω παρατηρήσει στην βελτίωση της λογικής διατύπωσης των ερωτήσεων, διότι η συντριπτική πλειονότητα των καθηγητών, έχει άποψη επί του ζητήματος  και ως γνωστόν όταν ένας ενήλικος έχει άποψη εξ απαλών ονύχων για ένα θέμα, δεν αλλάζει γνώμη και ούτε πείθεται όσα λογικά επιχειρήματα και να του πεις , εκτός αν είναι πραγματικός επιστήμονας σε νοοτροπία και σε γνωστικό επίπεδο και μπορεί να έχει βελτιούμενη/βελτιωτέα  και αναθεωρούμενη/αναθεωρητέα /αναθεωρήσιμη  απόψη . Η «επιστημονική αντίρρηση συνήθως τίθεται υπό την πάγια μορφή «Έλα μωρέ τώρα!....»
:-)


-Σε ποια μάχη σκοτώθηκε ο Ναπολέων;
- Στην τελευταία του.


- Πού υπογράφηκε η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας;
-Στο κάτω μέρος της σελίδας.


-Ποια είναι η κύρια αιτία διαζυγίων; -Ο γάμος.


-Ποια είναι η κύρια αιτία της αποτυχίας; -Οι εξετάσεις.


-Τι μοιάζει περισσότερο με μισό μήλο;
-Το άλλο μσό.


-Τι δεν μπορείς να φας ποτέ για πρωινό;
-Γεύμα και δείπνο.


-Αν ρίξεις ένα βότσαλο σε μια λίμνη, τι θα συμβεί;
-Θα βραχεί.


-Πώς μπορεί κάποιος να ζήσει 8 μέρες άυπνος?
-Κανένα πρόβλημα. Θα κοιμάται τις νύχτες.


-Πώς μπορείς να σηκώσεις έναν ελέφαντα με ένα χέρι?
-Δεν θα βρεις ποτέ έναν μονόχειρα ελέφαντα.


-Αν έχεις στο ένα χέρι 3 μήλα και 4 πορτοκάλια και στο άλο χέρι 4 μήλα και 3
πορτοκάλια, τι έχεις;
-Πολύ μεγάλα χέρια.


-Εάν πάρει 10 ώρες σε 8 άντρες να χτίσουν ένα τοίχο, πόση ώρα θα πάρει σε 4
άντρες να τον χτίσουν;
-Μηδέν χρόνο, γιατί είναι ήδη χτισμένος.


-Πώς μπορείς να πετάξεις ένα αυγό σε τσιμεντένιο πάτωμα χωρίς να το σπάσεις;
-Με όποιο τρόπο θέλεις, τα τσιμεντένια πατώματα δεν σπάζουν.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)