Η ανταπάντηση στην...ανταπάντηση του κ. Π.Μπ. συντάκτου του ΘΑΡΡΟΥΣ Μεσσηνίας.

Μήπως είναι προκλητικό να συμβαίνει αυτό; (φωτογραφία) Τελευταία Ενημέρωση: 12/09/2013 13:10 Χθες, για τις ανάγκες κάλυψης του ρεπορτάζ του αγιασμού των σχολείων, βρέθηκα και στα κτήρια που στεγάζονται το 3ο Γυμνάσιο και το 5ο Λύκειο Καλαμάτας.
Αυτό που με προβλημάτισε ήταν κάποια τραπέζια με κόκκινες καρέκλες που είχαν στηθεί στο ισόγειο των δύο σχολείων για τους επισήμους.
Από το σημείο πέρασαν όλοι οι μαθητές για να μπουν στις τάξεις τους και κάπου εκεί αναρωτήθηκα: μήπως είναι προκλητικό για τα παιδιά να βλέπουν ακόμα τέτοιες εικόνες; Πέρα από αυτό, τα χρήματα-έστω και τα ελάχιστα-που μπορεί να δόθηκαν, δε θα μπορούσαν να διατεθούν σε άλλον σκοπό;
Και στην τελική, δεκτό και σεβαστό οι επίσημοι να θέλουν ένα νερό ή έναν καφέ, αλλά γιατί να στηθεί όλο αυτό μπροστά στα παιδιά, γραφείο καθηγητών ή μια κενή αίθουσα δεν υπήρχε;
Ερωτήματα για τα οποία προφανώς ποτέ δε θα πάρω απαντήσεις.
Π.Μπ.

Απάντηση για τη φωτογραφία- πρόκληση σε σχολείο της Καλαμάτας Τελευταία Ενημέρωση: 14/09/2013 09:51 Απάντηση έστειλε ο  Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας Ιωάννης Π. Πλατάρος σχετικά με που είχε γραφτεί στο Θάρρος.
Ακολουθεί η απάντηση

Απάντηση για τις «κόκκινες καρέκλες»
Οφείλουμε μια απάντηση στο συντάκτη σας, κ. Π. Μπ., σχετικά με τις «κόκκινες καρέκλες» που είδε και φωτογράφισε στο συγκρότημα των 2ου -5ου Λυκείων και 2ου -3ου Γυμνασίων.
Επρόκειτο για ένα τραπέζι για καφέ, νερό, πορτοκαλάδα και καναπεδάκια, στην κεντρική εκδήλωση του αγιασμού, για την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου.
Το τραπέζι προσεφέρθη εντελώς δωρεάν από το «κέτερινγκ» του κ. Λάκη Καλογερόπουλου. Παρασκευαστής των εδεσμάτων ήταν ο «σεφ» κ. Μιχάλης Σουρίλας, ο οποίος είναι παλαιόθεν προσωπικός μας φίλος και τα παρασκεύασε δωρεάν, ενώ τα έξοδα για τα σχολεία ήταν μηδενικά, όπως μπορούν να βεβαιώσουν οι διευθυντές τους.
Η επιλογή του συγκροτήματος των σχολείων έγινε τιμητικά για τους μαθητές και τους καθηγητές που υπηρετούν, τιμητικά με την έννοια των ασθενέστερων κατά μέσο όρο οικονομικά φοιτούντων μαθητών και των ευαίσθητων καθηγητών τους, που τους κάνουν δωρεάν φροντιστηριακά μαθήματα.
Επίσης, να προστεθεί ότι διετέθη πορτοκαλάδα δια όλους τους μαθητές που πέρασαν, όπως και τα λιτά εδέσματα για όλους. Ομολογουμένως, λόγω πλήθους συμμετεχόντων, το κανονικό κόστος θα ήταν υψηλό, όμως μηδενικό για το δημόσιο κορβανά.
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Μεσσηνίας
Ιωάννης Π. Πλατάρος

Απάντηση

Αρχικά να σας ευχαριστήσω που μπήκατε στον κόπο να μου απαντήσετε, αλλά αν είχατε διαβάσει προσεκτικά, θα καταλαβαίνατε ότι το σχόλιο γράφτηκε, όχι με αφορμή το κόστος, αλλά την όλη εικόνα.
Δεν είναι υπερβολή οι καθηγητές να απεργούν, οι σχολικοί φύλακες «να κόβονται» και γενικότερα η παιδεία κάθε μέρα να αιμορραγεί και σε ένα σχολείο να προσφέρονται καναπεδάκια, έστω και δωρεάν, σε επισήμους και μαθητές, όπως γράφετε;
Καλύτερο θα ήταν ο δωρητής, όπως και άλλοι δωρητές, να κάνουν πιο ουσιαστικές δωρεές, όπως, για παράδειγμα, ένα πρωινό στο σχολείο ή μια βοήθεια στο συσσίτιο του Δήμου και όχι χρυσές καρέκλες και τραπέζια επειδή παρευρίσκονταν οι επίσημοι. Διότι, νομίζω, διαφορετικά δε θα στήνονταν εκεί.
Π.Μπ.

Και η ανταπάντηση που θέτω υπ΄όψιν όλων:
1. Επιμένω, το κόστος ήταν μηδενικό για τα Σχολεία.
2. Το πρωινό, ναι ήταν ας πούμε «μια πορτοκαλάδα» για τα παιδιά που υπέμειναν λίγο παραπάνω στον Αγιασμό.
3. Ναι, ήταν στην αίθουσα του διαδρόμου ,για λόγους διαφάνειας (καλή ώρα εσείς πήρατε φωτογραφία ακωλύτως) για σημειολογικούς λόγους ισότητας(και επίσης διαφάνειας)  και όχι ότι κάνουμε κάτι στα ιδιαίτερα δώματα εν κρυπτώ και παραβύστω .
4. Καναπεδάκια πήραν και τα παιδιά και οι καθηγητές για λόγους εθιμικούς και επισημότητας της ημέρας. Κάνουμε ετήσιο καθιερωμένο Αγιασμό. Σε όλους τους Αγιασμούς όλο και κάτι λιτό ή μη λιτό προσφέρεται. Συνιστά έθιμο. Πρέπει να διατηρηθεί. Να διατηρηθεί με μηδενικό κόστος για το Κράτος και χωρίς δουλεία για κανέναν. Αυτό το πρόβλημα το λύσαμε, αλλά σε σας δεν άρεσε η λύση.  Μας αντιπροτείνετε πιο ουσιαστικές επεμβάσεις, όπως «ένα δωρεάν πρωινό στο Σχολείο.» ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ! Αυτό κάναμε αφού στο μη  πρόγραμμα μαθημάτων της πρώτης μέρας (Δεν έγινε καθόλου μάθημα όπως παντού), έφθανε μια πορτοκαλάδα. Έχετε αντίρρηση; Για τους ενηλίκους είχαμε και καφέ φίλτρου που απαγορεύεται για τους μικρούς. Οι καρέκλες επίσης δεν ήταν χρυσές , αλλά με «χρυσαλοιφή»  η δε ποιότητά τους είναι μια μέση ποιότητα καθίσματος για επισήμους. Αφού «τις διέθετε δωρεάν το κατάστημα» το οποίο ευγενικώς προσεφέρθη  να του πούμε «όχι θα βάλουμε από τις ξύλινες των παιδιών» μην προκαλέσουμε το Δημόσιο αίσθημα; Να του πούμε δεν θέλουμε  τα ακριβά τραπεζομάντηλα που λόγω ειδίκευσης διαθέτει; Αυτά προσέφερε ο άνθρωπος, αυτά δεχθήκαμε. Να του πούμε να βάλλει νάιλον; Να μην φέρει στρογγυλά τραπέζια,  να βάλουμε θρανία; Να πούμε στην Μητρόπολη να μην φέρει την μικρή κολυμβήθρα «θα βάλουμε ένα τάπερ για τον Αγιασμό, όπως κάνουμε σπίτι μας;»  Δεν θα ήταν άτοπο; Κεντρική εκδήλωση Αγιασμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου ήταν!
5. Επειδή παρ΄όλα ταύτα, κάποιοι που δεν επιθυμούν ανακοίνωση  ονόματος, όντως πλήρωσαν και κάποια χρήματα (ούτε κι αυτοί που δημοσιοποίησα -με δική μου ευθύνη και πρωτοβουλία- τα ονόματά τους το επιθυμούσαν, αλλά το έκανα για υπεράσπιση του δικαίου και για το ότι είναι φίλοι μου και «το παίρνω πάνω μου» )  τους υποδεικνύετε να  δώσουν «στο συσσίτιο του Δήμου» σας πληροφορώ, ότι κάνουν ΔΙΑΡΚΩΣ, ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ , ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΩΣ, εφάμιλλα και σαφέστατα  μείζονα πράγματα από «το συσσίτιο του Δήμου», αλλά κωλύομαι να σας το πω, διότι είναι πραγματικοί φιλάνθρωποι, ΑΝΘΡΩΠΟΙ και δεν επιθυμούν την διαφήμιση της φιλανθρωπίας τους, συνεπείς στο Ευαγγελικό «μη γνώτω η αριστερά (χειρ)  τι ποιεί η δεξιά»
Ευχαριστώ.
 Γιάννη Π. Πλατάρος
Υ.Γ. Συνηθίζεται να γράφουν οι Δημοσιογράφοι τον τελευταίο λόγο. Στον έντυπο τύπο, πάντα αυτό εγίνετο, πλην λόγω  διαδικτύου, όλοι πλέον κατέχουν «του ραδιοφώνου τα κλειδιά» που έλεγε ο τροβαδούρος τραγουδοποιός Νιόνιος στη «Ρεζέρβα»  Τώρα δεν έχει εμβέλεια τόσο πολύ το  ραδιόφωνο,όσο το  διαδίκτυο και όλοι μπορούν να ανταπαντούν.  Η παραδοχή ενός λάθους είναι μεγάλο προτέρημα. Να το θυμάστε. Και η παρατήρηση αυτή, γίνεται με αγάπη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)