Νίκος Κλάδης: "Οι λίγες ελλείψεις προσωπικού θα καλυφθούν άμεσα"

Γράφτηκε από την 
Νίκος Κλάδης: "Οι λίγες ελλείψεις προσωπικού  θα καλυφθούν  άμεσα"
Η έντυπη έκδοση της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ καθημερινά από τις 8 το πρωί στον υπολογιστή σου


"Ειλικρινή διάθεση προσφοράς, για ένα καλύτερο αύριο των παιδιών μας", ζητά από όλους τους εκπαιδευτικούς ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, Νίκος Κλάδης, προσθέτοντας πως "ο χώρος της εκπαίδευσης δεν προσφέρεται για άγονες και στείρες αντιπαραθέσεις". Ο ίδιος δηλώνει ικανοποιημένος που τα βιβλία φέτος μοιράστηκαν στην ώρα τους, αλλά και από το γεγονός ότι υπάρχουν λίγες μόνο ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό - οι οποίες λέει μάλιστα ότι θα καλυφθούν άμεσα. 
Φέτος οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με 3 νέες θεματικές ενότητες στο πλαίσιο των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, Πολιτισμού και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, που θα συνεχιστούν και φέτος όπως ενημερώνει ο κ. Κλάδης. Οσο για τα παιδιά που στερούνται και το δεκατιανό, λέει πως οι προσπάθειες από την πλευρά της Διεύθυνσης έχουν ξεκινήσει από την πρώτη στιγμή ώστε κανένα παιδί να μην πηγαίνει στο μάθημα πεινασμένο.
- Oσον αφορά το Ειδικό Σχολείο, τι πληροφορίες έχετε, το υπουργείο θα στείλει σύντομα το προσωπικό που είναι απαραίτητο; Την πρώτη ημέρα υπήρχαν ελλείψεις σε δασκάλους και βοηθούς.
"Το Ειδικό Σχολείο είναι στις προτεραιότητές μας και εμένα και του περιφερειακού διευθυντή Πέτρου Μισθού. Ολα αυτά τα χρόνια καλύπτεται με προσωπικό, αν όχι αμέσως, στο συντομότερο δυνατό διάστημα. Θα διατεθεί εκπαιδευτικό προσωπικό: Ηδη υπάρχει οδηγία από το υπουργείο Παιδείας να διατεθούν κατά προτεραιότητα οι δάσκαλοι με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή και δεν έχουν κάνει την τριετία που προβλέπει ο νόμος. Πρέπει να έρθουν 3 δάσκαλοι στο Ειδικό της Καλαμάτας και 3 στο Ειδικό Φιλιατρών. Θα ακολουθήσει το ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Ολα θα γίνουν μόλις έρθουν οι πιστώσεις, όμως έχουμε διαβεβαιώσεις ότι θα έρθουν το συντομότερο δυνατόν. Επιπλέον κάποιοι δάσκαλοι λείπουν ακόμα από ορισμένα μικρά σχολεία της περιφέρειας. Μέχρι να έρθουν, έχω δώσει σαφείς οδηγίες να αναπληρώνονται τα μαθήματα από άλλους εκπαιδευτικούς".  
- Κτηριακά, σε τι κατάσταση βρίσκονται τα σχολεία της πρωτοβάθμιας; Ποια είναι αυτά που αντιμετωπίζουν τα σοβαρότερα προβλήματα στη Μεσσηνία;
"Το πιο σοβαρό πρόβλημα εντοπίζεται στο 8ο Δημοτικό, το οποίο όμως είναι στη διαδικασία ένταξης στο ΕΣΠΑ. Εξελίσσεται επίσης, με γρήγορους ρυθμούς, η εργολαβία για το 10ο και το 26ο. Το 3ο Νηπιαγωγείο μεταφέρθηκε και έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για την ανέγερσή του. Υπάρχουν και κάποια μικρά προβλήματα ιδιαίτερα σε νηπιαγωγεία τα οποία φιλοξενούνται σε κτήρια που προορίζονταν για σχολεία".

Πιέζουμε για καλύτερα νηπιαγωγεία


- Τα νηπιαγωγεία στην Καλαμάτα είναι μια... πικρή ιστορία. Αρκετά στεγάζονται σε κτήρια που δεν είναι καν σχολικά. Μέσα στην κρίση υπάρχει ελπίδα τα νήπια αυτά να πάνε σε καλύτερο σχολικό περιβάλλον;
"Πιέζουμε τη δημοτική αρχή να γίνει η μετεγκατάσταση των μαθητών σε αυτές τις περιπτώσεις. Να αγοραστούν νέα κτήρια ή να κατασκευαστούν είναι δύσκολο. Η καλύτερη λύση είναι αυτή της ενοικίασης χώρου κοντινού στο ήδη υπάρχον σχολείο, στην ίδια γειτονιά. Πρέπει τα παιδιά να πάνε σε χώρους πιο κατάλληλους και πιο λειτουργικούς". 
- Σε τι ποσοστό έχουν μοιραστεί τα σχολικά βιβλία μέχρι τώρα; Υπάρχουν καθόλου ελλείψεις;
"Στο 99,9. Αυτή είναι μία από τις χρονιές που είμαστε πολύ περήφανοι που τα βιβλία είναι στα χέρια των παιδιών. Εδώ και 1,5 μήνα ήταν στη διάθεσή μας. Ευχαριστούμε και τους δήμους που βοήθησαν στη διανομή". 
- Με τις τόσες ανακατατάξεις σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο κόσμος έχει μπερδευτεί. Θα είναι επαρκείς οι δάσκαλοι στα σχολεία φέτος;
"Οι ανακατατάξεις και οι μετατάξεις έγιναν μόνο στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Το γεγονός αυτό δε δημιούργησε κανένα πρόβλημα στα δημοτικά - ίσα ίσα που τα δημοτικά φέτος είναι πλήρως στελεχωμένα, με όλες σχεδόν τις ειδικότητες. Περιμένουμε μόνο κάποιους εκπαιδευτικούς από τις ειδικότητες Θεατρικής Αγωγής ή Καλλιτεχνικών, για να εμπλουτίσουν τα σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα. Περιμένουμε τις προσλήψεις, οι οποίες θα γίνουν μέσω ΕΣΠΑ. Οι μετακινήσεις ωφέλησαν και τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας και την πρωτοβάθμια".
- Οι διευθυντές στα σχολεία έχουν να αντιμετωπίσουν το τέρας της γραφειοκρατίας. Προβλέπεται κάποιοι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί να εργαστούν γραμματειακά στα σχολεία;
"Οχι, η γραμματειακή υποστήριξη στην πρωτοβάθμια δεν προβλέπεται ούτε προβλεπόταν. Προτεραιότητα είναι η ικανοποίηση των εκπαιδευτικών αναγκών και μόνο. Το ξέρω πως είναι μεγάλος ο φόρτος γραφειοκρατίας για διάφορα θέματα, ωστόσο είμαι σίγουρος πως τα καταφέρνουν πολύ καλά".
- Ακούμε για μείωση της χρηματοδότησης των σχολείων. Πιστεύετε πως ίσως χρειαστεί να δώσουν οι γονείς χρήματα π.χ. για πετρέλαιο ή για την καθαριότητα;
"Αυτό ακούμε και εμείς, πως τα χρήματα θα είναι λιγότερα. Δεν πιστεύω όμως ότι υπάρχει ποτέ περίπτωση δήμαρχος να ζητήσει λεφτά από γονείς. Και πέρυσι που συζητήθηκε αυτό το θέμα, ο δήμαρχος Καλαμάτας είχε διαβεβαιώσει πως δεν θα αφήσει τους μαθητές να κρυώνουν. Για τις καθαρίστριες υπήρχε μια μικρή καθυστέρηση, αλλά πληροφορούμαι και εγώ πως το θέμα τακτοποιήθηκε". 
"Τέλος οι… λίστες"
- Κάθε χρόνο έχουμε καταγγελίες για τις λίστες που μοιράζονται σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, με τα χαρτικά και τους μαρκαδόρους που πρέπει να έχουν τα πιτσιρίκια από την πρώτη κιόλας εβδομάδα. Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας δεν έχει δώσει έγκριση για κάτι τέτοιο, αλλά δυστυχώς είναι ένα επαναλαμβανόμενο φαινόμενο. 
"Η δική μου θέση, όπως και του υπουργείου, είναι ότι καμία λίστα δεν πρέπει να διανέμεται στους γονείς. Οποτε μας έγιναν ανάλογες καταγγελίες από γονείς, η αντίδραση της Διεύθυνσης ήταν άμεση. Εχουμε στείλει σαφές μήνυμα ότι δεν επιτρέπεται κάτι τέτοιο, ιδιαίτερα σε μια τέτοια περίοδο. Δεν μου έχει αναφερθεί κάτι τέτοιο φέτος. Θέλω να πιστεύω πως το φαινόμενο έχει σταματήσει".
- Τι προβλέπεται τη φετινή χρονιά για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών;
"Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών "τρέχει" αυτή τη στιγμή στις τεχνολογίες Β' επιπέδου. Τα μαθήματα γίνονται στην Τρίπολη. Πρόκειται να "τρέξει" αργότερα η επιμόρφωση των διευθυντών, για θέματα που αφορούν την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Σε συνεργασία με τον υπεύθυνο Προγραμμάτων Δημήτρη Σαρρή, έχουμε ξεκινήσει μια μεγάλη προσπάθεια επιμόρφωσης στην τηλεκπαίδευση - και επίσης κυκλοφορεί σχετικό ηλεκτρονικό ενημερωτικό περιοδικό".
- Θα συνεχίσουν να γίνονται εκπαιδευτικά προγράμματα φέτος; 
"Για τα προγράμματα αυτά θέλω να συγχαρώ τους μαθητές και τους δασκάλους για την περυσινή συμμετοχή τους. Στο σύνολο εκπονήθηκαν 226 προγράμματα από τα οποία ωφελήθηκαν περίπου 7.500 μαθητές. Ανάλογα προγράμματα θα τρέξουν φέτος στους 3 τομείς: της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Αγωγής 
Υγείας και του Πολιτισμού. Eτοιμάζουμε ως Διεύθυνση νέα θεματικά δίκτυα. Αυτά είναι: "Σχολική ψυχική υγεία - Χωρίς εκφοβισμό", "Το σχολείο μας πετάει - Εξερευνούμε το σύμπαν", "υ-δραστηριότητες - περιβάλλον, πολιτισμός".
- Το ζήτημα της μετακίνησης των μαθητών πότε πιστεύετε πως θα λυθεί;
"Εχουν γίνει αρκετές συσκέψεις παρουσία όλων των στελεχών. Θέλω να πιστεύω πως τα μόνα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στο εξής θα είναι μικρά, λόγω του ότι πρόκειται για μια δυναμική διαδικασία. Δεν έχουν οριστικοποιηθεί δηλαδή προγράμματα, ώρες αποχώρησης παιδιών κ.λπ. Ολα διαμορφώνονται, όλα είναι σε εξέλιξη, συνεργαζόμαστε και με την Περιφερειακή Ενότητα και με τις σχολικές μονάδες για να εμπλουτίζουμε με νέα στοιχεία".
- Ακούγονται κατηγορίες από πολιτικούς φορείς και συνδικαλιστές, πως ο αριθμός των εκπαιδευτικών που πλεονάζουν είναι πλασματικός, ώστε να ευνοηθούν οι μετακινήσεις. Πώς το σχολιάζετε;
"Δε θέλω να το σχολιάσω, αυτή την προσέγγιση δεν τη βρίσκω σωστή. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί μετείχαν στις διαδικασίες του υπουργείου για τις μετατάξεις. Φάνηκε ότι πάρα πολλοί ανταποκρίθηκαν και οι μετακινήσεις τους έγιναν. Κάθε καλοπροαίρετος και προσεκτικός κριτής ομολογεί πως υπήρχαν αρκετοί εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια, που ήταν εκτός αιθουσών. Εμείς πέρυσι ψάχναμε καθηγητές Αγγλικών και δε βρίσκαμε. Φέτος, ω του θαύματος, βρέθηκαν και έκαναν αιτήσεις. Υπήρχε μια κατάσταση περίεργη, για να μην τη χαρακτηρίσω παθογενή". 
"Συνεργασία με το Δήμο για το δεκατιανό"

- Αν παρατηρηθούν και φέτος περιστατικά πείνας σε δημοτικά, μπορεί η Διεύθυνση να βοηθήσει; 
"Ηδη είμαστε σε στενή συνεργασία με το Δήμο Καλαμάτας, με σκοπό την παροχή δεκατιανού σε παιδιά. Αυτό γινόταν και πέρυσι, αυτό θα γίνει και φέτος. Ετοιμάζω έγγραφο που θα πάει στα σχολεία της Μεσσηνίας και θα ζητά να γίνει διακριτικός έλεγχος και παρατήρηση στα παιδιά. Οι διευθυντές θα μας ενημερώσουν κι εμείς στη συνέχεια θα ενημερώνουμε την Επιτροπή Παιδείας του δήμου. Θα κάνουμε καθετί δυνατό. Οι ίδιοι οι δάσκαλοι, ανεξαρτήτως προγράμματος, βοηθούν τα παιδιά ούτως ή άλλως όταν βλέπουν πως η ανάγκη είναι επιτακτική. Πέρυσι δεν είχαμε πάνω από 110 παιδιά. Πιστεύω ότι και φέτος στα ίδια επίπεδα θα είναι ο αριθμός. Υπάρχουν ακόμη η Εκκλησία, σύλλογοι, φορείς και ανώνυμοι πολίτες, που βοηθούν σε αυτό το σκοπό". 
- Ενα σχόλιό σας για την απεργία των καθηγητών;
"Το δικαίωμα στην απεργία είναι αναφαίρετο. Τα υπόλοιπα είναι αρμόδιος να τα πει ο συνδικαλιστικός κλάδος".
- Εχουμε αύξηση στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη;
"Οχι. Υπήρχε ανησυχία για τη λειτουργία τμημάτων με 26 μαθητές. Ωστόσο μετά από τεράστια προσπάθεια που κατέβαλε η υπηρεσία μας, εξοικονομήθηκαν δάσκαλοι και πλέον τάξεις με 26 μαθητές έχουν χωριστεί στα δύο". 
- Τι μήνυμα στέλνετε για τη φετινή σχολική χρονιά;

"Να βαδίσουμε αυτή τη δύσκολη για όλους περίοδο με οδοδείκτες την αισιοδοξία, την ελπίδα, την αλήθεια, την ευθύνη, τη συστηματική προσπάθεια, την ειλικρινή διάθεση προσφοράς, για ένα καλύτερο αύριο των παιδιών μας. Ο χώρος της εκπαίδευσης δεν προσφέρεται για άγονες και στείρες αντιπαραθέσεις".  Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politismos/synentefkseis-parousiaseis/item/28980-nikos-kladis

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)